Tuesday, October 14, 2008

Entah Ape2 Entah

Alhamdulillah dapat juga sedikit masa untuk mencoret sesuatu di blog ini. sebelum ini hanya menjengah kerana kekangan-kekangan waktu yang menghimpit. banyak yang perlu diselesaikan terlebih dahulu kerana minggu ini memang minggu stress. dengan test dan asingment yang perlu dihantar macam tak cukup waktu plak rasanya. (padahal main banyak juga). tapi tak pe lah. yang berlalu biar berlalu, yang akan datang yang perlu diatur sebaik mungkin.

terfikir balik perjalanan menuju ke ibu kota jumaat lepas untuk (jamuan raya). menaiki bas selama 4 jam memang memenatkan. tapi taklah sepenat balik kampung (lagi lama) kan senang xalau naik awan terbang.... dalam perjalanan, saya menelefon kawan untuk mengambil di hentian pudu. Alhamdulillah, ada yang sudi menjemput. sampai je disana hujan sudah turun renyai2, waktu sudah hampir maghrib dan perut sudah berbunyi untuk diisi. maklumlah dari pagi tak makan (sempat makan maggi je kat bilik..hehe). tapi makin lama, makin lebat hujan, kesian plak kat sahabat tu, tapi tak pe lah tarbiyah...huhu.

asyik sedang menunggu kawan kat tepi kaki lima tu. tiba-tiba datanglah seorang lelaki jual al-quran. yang kelakarnya, dia kata promosi hari raya, satu juz RM1. lepas tu saya tanya balik, kiranya 30 juz RM30. mulalah dia promosi, katanya dari al-azhar la, susuh nak dapat la kat sini, stok limited la, macam-macam lagi la. manusia sekarang alquran pun boleh dijadikan barang untuk mangaut keuntungan dengan jalan yang menipu. setelah berbagai alasan yang saya bagi barulah dia pergi dari situ.

jam dah dekat kul 7, tapi sahabat ni tak sampai2 lagi. tiba2 muncul sebuah kuda hitam.. rupanya tulah dia yang ditunggu2. lama tak naik kuda kat kl, best gak, ingat nak jadi pembonceng jer, tapi sahabat ana plak sakit kepala sebab kena hujan, so kena la jadi penunggang. saya memang dah lapar sangat dah, so ajaklah sahabat tu pergi makan. lama tak makan kat ss. akhirnya sampai gak tapi sayangnya, masakan tak best sangat...

nanti sambung lain kali la, kawan dah ajak stdy balik. esok ada test. doakan bleh jawab...

2 comments:

Kalam Bicara said...

erm kenapa tak buat embeded comment... best skit..

Awat citer skit sgt lebah..

MASYITAH MD.HASSAN said...

gambar hari raya ada dalam FS mas klu nak tgk..