Monday, July 6, 2009

Tegurlah


Kehidupan di kampus...memang menyeronokkan tapi kadang kala agak membosankan.betul tak? ..... Namun masih ade masalah yang perlu ditangani bersama. Study...study gak tapi masalah sekeliling perlu kita amik perhatian. saya tak nak spesifikasikan masalah yang hendak difokuskan disini, masing2 bleh nilai disekeliling masing2.

kebanyakan pelajar baru excited meniti alam perubahan pembelajaran. namun ingatlah adik2 ku jgn sampai terleka dengan keindahan sehingga terjerumus ke lembah yang tak sepantutnya... sekadar peringatan buat diri ini gak sebenarnya..

Andai kita punya kekuatan...tegurlah kawan2 kita tu....klu tak pakai mulut...pakai kertas, ye tak kawan2. Sekadar mengingatkan....sbb maybe kawan kita tu terleka seketika.

Tapi kena ingat...bila kita nak tegur....betulkan niat dulu...kemudian tegurlah secara baik .....
kira bayangkan klu kita berada kat tempat org tu. Dan lepas tegur tu...doalah banyak2..
Ya ALLAH...kekalkan hidayahmu dalam hatiku dan berilah hidayah dan kekuatan buat temanku ini...

Jangan sesekali kita rase kita lebih baik daripada orang lain......itu akan menjadikan kita rase riak dan rase macam bagus....boleh jadi suatu hari orang itu...bila dpt hidayah dan kesedaran...dia lebih baik 1000 kali dari diri kita sendiri.....

Eh...aku bukan bdk PMI...apehal lak aku nak tegur.... Ingat!Tanggungjawab amar maaruf nahi mungkar bukan tanggungjawab bdk PMI je tapi..kita bersama.Tak kisahlah...anda ahli PMI ke...tak.....tegurlahtemanmu sedaya yang termampu....kerana ALLAH.

buat sehabis baik...

0 comments: