Wednesday, March 25, 2009

Fatwa baru...Haram menikahi gadis satu kampung

"HARAM HUKUMNYA BAGI SEORANG MUSLIM LAKI-LAKI UNTUK MENIKAH DENGAN GADIS SEKAMPUNG" Fatwa ini telah menimbulkan perdebatan yang sangat sengit antara yang pro dan kontra. ikuti wawancara bersama Prof. Dr. Din syamsudin

Inilah isi wawancara tersebut:

Wartawan: Pak syamsudin, bagaimana boleh mengeluarkan fatwa haram untuk menikahi gadis sekampung?

Prof. Dr. Din Syamsudin: Bagaimana tidak haram, menikahi empat orang gadis saje dah berat, apalagi satu kampung, kan itu banyak jumlahnya.....


4 comments:

Wan Saifullah said...

kalau satu kampung kurang daripada lima orang, boleh je.

Lebah said...

yo lah ust. Mano buleh lawe kato us kito

Kalam Bicara said...

ana sokong.... ana setuju sgt... jika jodoh utk gadis satu kampung yg hanya ada 4 org gadis dlm kg tu, nak buat mcm mana. Maka terbatal la fatwa tu...

Lebah said...

ye lah akhi zikr.. mana2 jah ler..