Friday, October 17, 2008

Entah ape2 Entah V2

nak sambung sikit lagi. tapi tak tau la nak mula dari mana sebab tak berapa ingat dah.... :-) . dipendekkan cerita, tibalah hari kejadian, tujuan utama berkunjung kesana. tapi sebelum tu, teringat peristiwa semalam, dalam kul 1 pagi gak la menaiki kuda menuju ke rumah kejadian masak-memasak, alhamdulillah selamat sampai.. lepas tu adalah tuan rumah keluarkan keropok, lama tak makan. syukran. dekat kul 2 pagi gak la baru berhenti makan. hehe. tu sebab sebab semua dah mengantuk.

Di pagi sabtu, agak lama dibuai mimpi (maklumlah kepenatan-huhu). tiba2 terima col dari sorang sahabat suruh pegi ambik dia n adik2 lain sekali. nasib baik la ada kereta, bleh angkut xalau tak jenuh la naik kuda.huhu. mula2 ingatkan ada 4 or 5 orang je adik2 yang nak naik keta. nasib baik 3 orang dah naik lrt, so jumlah kesemua 8 orang. di tengah jalan menuju kesana, di stesen lrt ternampak la adik2 ni tengah tunggu teksi. kesian la plak. so sumbat la lapan2 kat dalan kete, 9 sekali ngan driver.. xalau jumpa pak suadara tepi jalan habis lah.. kesian kereta 2. naik bonggol sikit rapat sampai bawah.hehe..

selepas hantar adik2 tu ke rumah th, pulang balik ke rumah kejadian masak-memasak... sampai sana boleh dikatakan semua tak siap lagi, tengah memasak la katakan. 7 orang yang berada di rumah sewa, 5 naik kereta. 2 lagi naik kuda. disebabkan chef utama kepenatan, kami yang menaiki kuda pegi la lewat sikit. sampai2je hampeh semua dah siap majlis 2, tunggu nak makan je... tapi tak pe la lagi seronok.. rindu betul kat adik2 ni.. lama dah tak jumpa. semua dah makin comel2 dah.. maklumlah lepas raya(pulun ape saja). tapi sedihnya tak semua sahabat2 yang dapat datang. tapi alahamdulillah boleh dikatakan berjaya juga majlis tersebut. tahniah kepada penganjur. tahun depan buat lagi tapi pindah tempat la buat kat hotel ker...huhu.

selapas solat zohor, pergi la beraya umah kak chik.. seterusnya ingat nak follow pergi umah senior kat n9, tapi takut tak sempat sebab malam tu dah nak naik bus. jadi pulanglah ke rumah balik ditemani seorang sahabat. tiket bas kul 9 malam. kira2 kul 8.30 bertolak ke pudu naik kuda hitam... tapi tak tau la plak shabat ni tak tau sangat jalan kat sana.. dengar2 cite sesat mencari jalan pulang berjam2.huhu..kesian... tapi tak pe la ujian..hehe

turun tunggu bas di terminal, kul 9.10 belum muncul bas ni, gelisah gak. maklumlah sorang2. akhirnya bas sampai, tapi naik gak darah putih, tengok2 semua lelaki (bahaya betul naik bus malam), dijangkakan sampai ke skudai lebih kurang kul 1 pagi... nasib baik ada exroomate tersayang yang sudi datang ambik ngan awan terbang..huhu.. xalau tak menangis sorang2 den kat stesen bus tu pagi2 buta.

nak dijadikan cerita, time sampai stesen nak berhenti tu, bus plak tak berhenti, laju plak bawak tu. terlepas la sikit sampai skudai prade. dah ler semak samun kat tepi tu.. seram gak,, dah la pakai tudung labuh duk situ sorang2 pagi2 buta.. tiba2 kereta peronda polis datang, tanya macam2... (bagus gak polis johor ni) tapi tak lama lepas tu kawan n awan terbang pun sampai dalam kul 2 pagi gak.. alhamdulillah la semua selamat.. entah ape2 entah cite nie,,, saje jer nak asah skill menaip. jangan marah.. moral of the story is xalau bleh pergi mana2 tu berteman expecially girlz..

1 comments:

MASYITAH said...

br kesempatan bca cite nih..xsangka smpi lewat gak ye..Alhamdulillah sume selamt..len kali nek la awan terbang smpi rumah masak memasak trus...:)..gud luck 4 final...